Mittwoch, 5. Dezember 2012

The Seven Wonders

A school class was asked to write down what they would be for the seven wonders of the world.

The following rankings came about:
First Pyramids of Giza
Second Taj Mahal
Third Grand Canyon
4th Panama Canal
5th Empire State Building
6th St. Peter's Basilica at the Vatican
7th Great Wall of China

The teacher noticed in the collection of results that a student was still at work.
Therefore, they asked the young woman if she had trouble with her ​​list.
She replied, "Yes I could not quite make my decision..
There are so many miracles. "
The teacher said:
"Well, tell us what you have so far and maybe we can help, yes."

The young woman hesitated at first and then read aloud.
"For me these are the Seven Wonders:
First see
Second listen
Third to touch
4th smell
5th feel
6th Laugh ...
7th ... and loved ones

The room became very quiet.
These everyday things we take for granted and do not realize often are truly wonderful.
The most precious things in life are those who bought not and can not be manufactured.
Note it, enjoy it, live it and spend it on.


Die sieben Weltwunder

Eine Schulklasse wurde gebeten zu notieren, welches für sie die Sieben Weltwunder wären.

Folgende Rangliste kam zustande:
1. Pyramiden von Gizeh
2. Taj Mahal
3. Grand Canyon
4. Panamakanal
5. Empire State Building
6. St. Peters Dom im Vatikan
7. Grosse Mauer China

Die Lehrerin merkte beim Einsammeln der Resultate, dass eine Schülerin noch am Arbeiten war.
Deshalb fragte sie die junge Frau, ob sie Probleme mit ihrer Liste hätte.
Sie antwortete: "Ja. Ich konnte meine Entscheidung nicht ganz treffen.
Es gibt so viele Wunder."
Die Lehrerin sagte:
"Nun, teilen Sie uns das mit, was Sie bisher haben und vielleicht können wir ja helfen."

Die junge Frau zögerte zuerst und las dann vor.
"Für mich sind das die Sieben Weltwunder:
1. Sehen
2. Hören
3. sich Berühren
4. Riechen
5. Fühlen
6. Lachen ...
7. ... und Lieben

Im Zimmer wurde es ganz still.
Diese alltäglichen Dinge, die wir als selbstverständlich betrachten und oft gar nicht realisieren, sind wirklich wunderbar.
Die kostbarsten Sachen im Leben sind jene, die nicht gekauft und nicht hergestellt werden können.
Beachte es, genieße es, lebe es und gib es weiter.
  


Ich wuensche allen einen wunderbaren Nikolaustag
Hope everybody has a great Nikolaus Day 

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen